Utskriven!

I lördags morse pratade jag med läkaren, jag hade fått väldigt mycket smärtlindring under dygnet (inte så konstigt eftersom de tog min pump för snabbt) så vi skulle försöka trappa ner så jag kunde åka hem. Fick 2 alvedon vid 14 enligt mitt medicinschema, sen kom noelle och mamma vid 4. Sen framåt 5 började jag få riktigt ont, så mamma pratade med läkaren och då visade det sig att jag var tvungen att be om vissa smärtstillande som jag trodde jag fick "per automatik" liksom. Men nä, så jag hade sjukt ont i onödan. Kunde få 6st oxynorm per dygn som är morfin typ, men de måste jag be om.. Kul man visste det! Sen mådde jag bättre iallafall, behövde inga extra tabletter under natten. Söndagen började jag med att spy mörkgrönt, som tur var innan frukosten och medicinen. Mådde bra sen igen, även med minimal smärtlindring så vid 15 åkte jag hem!!! Så jäääkla skönt. Ätit god mat, gått med ut med dogsen, hämtat ut medicin idag för 600kr, vilat.. Js, nu blir det nog bara bättre. Men att det inte ens gått 1v sen operationen är ju fantastiskt, trodde inte jag skulle må såpass bra redan, även om jag blir trött fort och smärtan går upp och ner. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0