Upp som en sol..

Mamma kom efter 16 igår, då fick jag hjälp med att tvätta håret. När Lena och Linus kom var vi precis färdiga, och jag fick en smärtlindrande tablett. De tog bort pumpen innan hårtvätten, de vill att man så fort som möjligt ska klara sig utan den. Vi alla gick till dag rummet och mamma borstade mitt hår. Kände hur smärtan tog över mer så fick be om en till tablett. När mamma var klar med håret gick jag in på rummet och lade mig i sängen och dom gick hem. Bad om fler tabletter, inget hjälpte. Fick fler samt sprutor, ingen skillnad. Hade så ont att jag nästan fick panik, smärtan strålade ut i ryggen och lungorna kändes utslitna. Tillslut somnade jag i nån timme av en spruta, men fick en till då efter jag vaknat. Natten var orolig, vaknade 12, 02, 04, 06 och fick tabletter vid alla tillfällen. Under dagen har jag haft ont till och från, fått smärtstillande så fort jag velat men man blir väldigt trött av att pendla så i smärtan. Varit uppe typ 2ggr och gått, gjort andningsövning samt rörelse. Resten av tiden har jag småslumrat i sängen. Lena var på besök mellan halv 4 - halv 5, trevligt att tänka på ngt annat. Beroende på hur natten blir ska jag kanske åka hem imorrn! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0