What a day...

Klockan ringde 03.30, blev hämtad 4.15 och framme på lc-fältet strax innan 7. Alltså när jag gick ur bilen - fy faaaan vad det var kallt och jag insåg direkt att jag hade för lite kläder på mig. Ni vet när det är så kallt att man inte vet var man ska ta vägen.. Så småningom blev det ljust ute och det var dags att värma upp Santo för hans första lopp. Fick hjälp med att starta honom då jag inte klarar det såhär tätt efter operationen. Jag tyckte han såg rätt seg ut men fick till några fina svängar efter trasan. Sen var det bara att vänta på resultaten. Då låg han i mitten av listan på 159p vilket jag var nöjd med, ettan hade 163p så det skiljer väldigt lite! När 46 lopp hade körts och alla hundar var klara tog domare osv lunch och även vi. Sedan var det dags för lopp 2, då springer dom med den hunden som ligger närmst i poäng med den själv, medan det i lopp 1 lottas om vem de springer med. Detta loppet tyckte jag såg bättre ut! Bättre fart, ännu bättre kvickare svängar. När dom var i mål tittade Santo upp och letade efter mig och sprang ut från banan, som tur var kom han direkt till mig när han insåg var jag var bland alla. Sen var det ännu mer väntan, på 46 lopp... Och inga resultat får man heller förrän prisutdelningen. Man vågar ju inte hoppas för mycket, men när han ropade upp Santos namn på 4e plats med CERT trodde jag det knappt!!! Hans 3e tävling, den sista för säsongen och så får han sitt första lc-cert! Fantastiskt...kom iallafall hem vid 8, duschat varmt och ätit. Sitter uppkrupen i soffan med mjukisbyxor, morgonrock och filt och börjar sakta tina till.. Sjukt trött med!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0