Min pappa med alzheimers

Pappa och Lena hälsar på från Göteborg så vi har ätit lax till middag följt av pannacotta. Senast vi träffade dom var nästan 6 månader sedan.

Min pappa har haft alzheimers i 4-5 år nu och det finns inget värre än att se sin pappa tyna bort och se sjukdomen ta över mer och mer. Det är inte min pappa längre, inte pappa så som jag minns honom. Den skämtsamma, pigga och pratglada pappan har tagits över av en sjukdom som bryter ner och tar över hjärnan och hans kropp. En så simpel sak som att veta att man ska hälla dricka i glaset och inte på maten. Att man äter desserten i glaset med sked och inte dricker den. 

Det är tufft och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. 

Min pappa. Min pappa med alzheimers.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0