Middag och träning

Prognosen visade regn idag men nä det har varit supervarmt och strålande sol.. Klagar dock inte! Vi har lämnat in bilen på verkstad då centrallåset strular, förhoppningsvis är den klar till imorgon så vi kan åka på mini-semester upp till Småland och en dagstur till Ölands djurpark! 

Mira och jag fortsätter med klickerträningen, det går framåt och hon tar fort kontakt när jag stannar upp. Likaså förstår hon att klicket betyder godis. Skvallerträningen går också bra, även om hennes blick fastnar på kaninerna släpper hon snabbt fokus från dom när jag går vidare (efter vi stått ett tag och klickat). Vi mötte en hund nu på kvällsrundan av den sort jag vet hon kan reagera på, så jag stannade och klickade när hon tittade på den, sedan klickade jag bara när hon tog kontakt med med, så duktig. Även om hon aldrig haft problem med andra hundar kan hon brusa upp sig lite om den andra hunden bryr sig om henne - läs stirrar och blåser upp sig. Träning är kul!


Kvällens middag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0