Ny kamera..

Köpte min d60 med tillhörande 18-55mm objektiv år 2008, SOM den har använts! 70.000 exponeringar har den gjort = 127% av livslängden = det går utför.

Började kolla runt efter en nyare kamera och fastnade för d3100 som är relativt ny, men sedan efter lite googling förstod jag att d90:n var ett bättre alternativ, även om den modellen är äldre! 

Så, har köpt en beg. d90 med endast 4500 exponeringar (beräknas klara ungefär 100.000-150.000), ett nikkor 50mm f/1.8 objektiv och ett telezoom på 55-200mm! 

Kände att det räckte inte med en bättre kamera för att göra bilderna bättre, utan ett fast 50mm med bättre ljusinsläpp är en bra start! Tror jag kommer bli nöjd även om telezoomen hade behövt vara ljuskänsligare, men då går priset upp sjukt mycket så jag börjar med detta så länge!

Min gamla vapendragare som gett mig många fina bilder!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0