Hundfoder hit och hundfoder dit

Började ge Mira färskfoder för ett par månader sedan, rättare sagt Nordic bas. Vi hittade en bra leverantör som körde ut det till oss och hörde av sig när det var leverans om vi behövde mer. 

Funkat perfekt fram tills 2 veckor sedan. Då fick jag ett mess där hen undrade om jag behövde mat och jo det behövde vi. Dagen därpå när de var påväg skrev hen att basen var slut så vi skulle få spannmålsfritt till samma pris. Det hade man ju kunnat höra sig för om innan, vi hade faktiskt klarat oss ett tag till på det vi hade i frysen.

Tinade iallafall en korv av den nya sorten, den kändes väldigt slemmig och konstig jämfört med basen. Mira tyckte också den var konstig och åt vääldigt tveksamt.

Ca 2 dagar senare hörde jag av mig och sa att Mira knappt åt maten och frågade när basen kom in igen, om vi kanske kunde byta till den då. Får då som svar att vi fått fel mat, vi har fått ox/vom som är ett kompletteringsfoder.. Hade hen sagt något om jag inte frågat?? Vi skulle iallafall få ny mat gratis pga klydd.

Dagarna gick och jag hörde ingenting, den basen vi hade kvar började ta slut så efter 1,5 v hörde JAG av mig och frågade var maten tog vägen. Jo ni ska få imorgon. Sambon tog emot det och då har vi fått två olika lådor med 200g burgare istället för 2kgs korvar som vi är vana vid. 

Skriver och frågar om det är samma sort även om de har olika färg. Jo det ska det vara. Efter jag tinat en burgare av varje sort märker jag att de har olika konsistens och skickar en bild till hen och frågar. Men oj, då har vi nog fått spannmålsfritt och kyckling, inte basen som vi var lovade.

Vid detta laget har mira varit lite kass i magen till och från ända sedan vi började ge ox/vommen. Dagen efter jag frågade om burgarna sprutade det ur henne och jag kunde inte avgöra om det var osmält mat eller blod.

Nu har vi gett Mira skonkost (kokt ris och kyckling) i små portioner flera gånger om dagen så att magen ska kunna balanseras igen. Jag har fått sålt ox/vommen vi hade i frysen och sorterat de andra burgarna. Tanken är att hon får äta skonkost idag också och sedan börjar vi blanda ut med den spannmålsfria burgaren som liknar basen mest. SÅ trött på att vår hund ska få lida av allt detta! Nästa gång vi ska ha mer mat köper jag av någon annan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0