Färskfoder..

Detta eviga dilemmat. Varenda människa ger nog sina djur torrfoder just för att det är snabbt och enkelt, samtidigt som de vet om att färskfoder egentligen är 10ggr bättre för djuret. Katterna äter mest blötmat och gizmo har halverat torrfodermängden sen Iso kom hit och jag blev bättre på det där. Iso föredrar det blöta såklart. 

Mira hade ätit appetitt hela livet innan jag kom in i bilden och såg mig om efter bättre alternativ. Då gick vi över till standart som hon nu ätit i ett år. Dock har hon fri tillgång vilket nog inte är det bästa egentligen, vissa dagar äter hon ingenting, andra allt på en gång och andra dagar lite utspritt över dagen.

Det är därför jag funderar på att helt gå över till färskfoder för henne med, då kan man styra över måltiderna och ge henne på speciella tider vilket borde vara bättre för henne. Och sen då - vilken sort? Nordic? Vom og hundemat? Kommer man lyckas ge henne på samma tider varje dag? Osv osv. Jobbigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0