what make up?

Fick en förfrågan igår om jag inte kunde skriva vilket smink jag använder, jovisst!
Så nedan skriver jag det. Alla små bilder är klickbara.

1. Först använder jag en concealer från Clinique, ganska dyr men verkligen värd sitt pris!
En aning "röd" i färgen för att täcka mörka ringar under ögonen eller annat smått så bra som möjligt.
(jag har nr. 3, "light petal")



2. Efter det har jag en foundation från samma märke. LOVE IT!
Köpte den för ca. 250kr på Kicks, väldigt täckande och bra.
(använder nr. 27, "alabaster")



3. Om man ser lite extra trött kan man dutta på Maybelline New York's Dream Matte mousse under ögonen, funkar väldigt bra det med. Själv har jag nr. 10, Ivory. Förut använde jag den som foundation men när jag skaffade den andra använder jag den endast som jag skrev ovan.



4. Efter det är det puder och rouge, pudret är från Max Factor och heter Creme Puff, har använt den i evigheter och tar aldrig slut (nr. 42, deep beige). Rougen är från Maybelline New York, har en väldigt söt rosa färg som kallas Rosewood/Rose Boisé, nr. 62.



fel färg dock


5. Dags för eyeliner om man vill ha det med. Har en favorit från H&M för ynka 20kr! Den är svartglittrig och väldigt enkel att applicera. Supersnygg med. Den är dock inte alls lika glittrig som på bilden, ser mer ut som vanlig svart men om man kikar lite nogrannare ser man att den är liite glittrig.
Har en annan från Max Factor också som heter Masterpiece Glide & Define liquid eyeliner som kostade över 100kr. Fruktansvärt dålig! Det är som en hård borste men "färgen" fäster inte alls på foundationen och ja, borsten torkar ungefär.



6. Mascara! Vem samlar inte på sig mååånga mascaror? Jag har en hel drös men två absoluta favoriter. De är från Max Factor, False Lash Effect mascara. Både den vattenfasta och vanliga separerar fransarna bra och ger mycket volym. Jag vill ha rätt mycket "färg" på och det får man enkelt med dem.




Voilá! (seriöst!)



Hoppas det var..intressant!


Kommentarer
marrie

Tack för att du skrev om det :D

Jag gillar om att höra om folks favoriter.. Något man kan få lite insperation av.. :D

Ska absolut testa den där eyelinern från HM! :D

Har själv en rouge från hm som jag blev glatt överasskad över.. trodde den skulle vara usel för att den bara kostade 50 kr, då var den lika bra som min id för flera hundra ;D

2010-04-01 @ 22:35:37
URL: http://mthereses.blogg.se/
emilia svarar

Så lite så!

Ja precis, det är alltid kul. Haha ja, ibland är det inte så att dyrast är bäst ;)

2010-04-03 @ 09:10:09
URL: http://emiliaahman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0